Tekniske data for BMW M5 Sedan.
Drivverkstype | Bensin – Plug-in hybrid |
---|---|
Ytelse i kW (hk) | 535 (727) 3 |
Dreiemoment i Nm | 1 000 3 |
Girkasse | 8-gir, automatisk |
Drivverkstype | Firehjulsdrift |
Sylinder | 8 |
---|---|
Sylindervolum i cm³ | 4 395 |
Nominell ytelse i kW (hk) ved o/min | 430 (585) / 5 600 - 6 500 |
Nominelt dreiemoment i Nm ved o/min | 750 / 1 800 - 5 400 |
(Nominell) ytelse/30-minutter ytelse i kW (hk) | 145 (197) |
---|---|
(Nominelt) Dreiemoment i Nm | 280 |
Akselerasjon 0-100 km/t i sek | 3,5 |
---|---|
Topphastighet i km/t | 250 |
Topphastighet, elektrisk system i km/t | 140 |
Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km 6 | 1,9–1,6 |
---|---|
CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km 6 | 43–36 |
Strømforbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km 6 | 26,8–25 |
Elektrisk rekkevidde, WLTP i km 7 | 63–69 |
Forbikjøringsstøy i dB(A) | 70 |
Stasjonært lydnivå i dB(A) | 87 / 3 750 |
Batteristørrelse i kWh | 18,6 |
---|---|
Maximum charging power AC in kW | 11 |
Ladetid AC 0–100 % i timer | 2:15 |
5 096 mm | |
1 970 mm | |
1 510 mm | |
Lengde i mm | 5 096 |
---|---|
Bredde i mm | 1 970 |
Høyde i mm | 1 510 |
Bredde i mm / med speil | 2 156 |
Akselavstand i mm | 3 006 |
Tomvekt i kg 9 | 2 510 |
Tillatt totalvekt i kg | 2 940 |
Nyttelast i kg | 505 |
Faktisk tilhengervekt alternativt fra fabrikk bremset til 12% / belastning tilhengerkobling i kg 10 | 2 000 / 100 |
Bagasjeromsvolum i ltr | 466 |
Tankinnhold i liter | 60 |
Drivstofforbruk og CO₂-utslipp.
BMW M5 Sedan[1][2][3]: drivstofforbruk, blandet kjøring (WLTP) i l/mil 1,9–1,6; CO₂-utslipp, blandet kjøring (WLTP) i g/km: 43–36; forbruk i elektrisk drift, blandet kjøring (WLTP) i kWh / 100 km: 26,8–25; elektrisk rekkevidde, WLTP i km: 63–69
[1] Rekkevidden avhenger av ulike faktorer, spesielt: personlig kjørestil, kjørebaneforhold, utetemperatur, oppvarming/klimatisering, forhåndstemperering.
[2] For Plug-in-hybrid: Vektet, kombinert (EC AC Charge vektet)
[3] Foreløpige verdier, verdiene som mangler var ikke tilgjengelig ved siste redaktørfrist.
[4] Består av drift med forbrenningsmotor (angitt nominell verdi) og elektrisk drift (inntil angitt nominell verdi). Elektrisk drift avhengig av ladetilstand til batteriet.
[5] For Plug-in-hybrid: Effekt avhengig av ladetilstand til batteriet.
[6] For Plug-in-hybrid: Det rent elektriske drivverket er ved temperaturer under 0 grader Celsius først tilgjengelig etter noen kilometer, etter at batteriet har varmet seg opp til driftsklar tilstand.