BMW X3 xDrive30e: Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km[1][3][4]: -; CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km[1][3][4]: -; elektrisk forbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km[1][3][4]: -; elektrisk rekkevidde, WLTP i km[1][2]: -
Oppdag den praktiske verden til en Plug-in Hybrid. Takket være kombinasjonen av elmotor og forbrenningsmotor gir den full fleksibilitet i hverdagen og på reiser. Les mer om de mange fordelene som disse innovative kjøretøyene tilbyr.
BMW PLUG-IN HYBRID.
SAMMENLIGN BILER OG VELG RIKTIG BMW.
Velg bilene som interesserer deg. Du får så en oversikt over disse ved siden av hverandre. Sammenlign for eksempel en elbil med en modell med plug-in hybriddrift og forbrenningsmotor, diesel eller bensin. Med et øyekast kan du se hvordan kjøretøyene skiller seg fra hverandre. På denne måten kan du ta en egen og informert beslutning.
DET BESTE FRA TO VERDENER.
BMW X plug-in hybrider kombinerer effektivitet og ytelse. Med en elektrisk rekkevidde som dekker dine daglige behov. Og en kraftig drivlinje som er rustet for utfordringer. Oppdag våre SUV-modeller som BMW X3, X1 og X5, og dra nytte av effektiviteten til en kraftig plug-in hybrid.
Enten som elegant sedan eller praktisk Touring. Også BMW 3-serie og 5-serie hybrid står for effektivitet og dynamikk. Her møtes luksus og miljøbevissthet.
Både brukte og nye kjøretøy. Ved kjøp eller leasing av din BMW plug-in hybrid, vil du alltid finne de riktige løsningene og tilbudene som passer dine individuelle behov og preferanser.
FINN DIN BMW PLUG-IN HYBRID.
DIN BMW PLUG-IN HYBRID NYBIL.
Finn umiddelbart tilgjengelige BMW modeller og kjøp eller lease direkte online. Som hybrid-kjøretøy eller helelektrisk. For eksempel BMW iX, BMW i4 eller BMW iX1. Utvalget er stort.
AKTUELLE BRUKTE BMW PLUG-IN HYBRIDER.
Bruktbilene fra BMW er verdt å ta en kikk på. Selvsagt også plug-in hybrid modeller. Oppdag tilgjengelige bruktbiler, for kjøp eller leasing.
FLEKSIBEL. INTELLIGENT. BMW PLUG-IN HYBRID.
FULL FLEKSIBILITET VED LADING UNDERVEIS.
Du kan enkelt lade ditt kjøretøy i et av Europas største ladenettverk. Med elektrisk drift kan du tilbakelegge strekninger på under 100 kilometer helelektrisk. Om nødvendig kobler forbrenningsmotoren seg automatisk på.
FÅ ENERGI UNDER FRIKJØRING/BREMSING.
Når du bremser eller tar foten av gasspedalen, gjenvinner kjøretøyet energi. Bevegelsesenergien omdannes til elektrisk energi. Dette lader batteriet og øker rekkevidden til plug-in hybriden.
BATTERIOPTIMERING OG KOMFORT.
Ved hjelp av appen kan du optimalt forhåndstemperere kupéen. Forhåndstemperering mens bilen står stille er en praktisk funksjon om sommeren og vinteren. Passasjerene kan glede seg over økt komfort i kupéen fra begynnelsen av reisen.
FORDELENE MED PLUG-IN HYBRIDER.
MILD-HYBRID-TEKNOLOGIEN.
Den elektriske energien som genereres fra bremseenergien, er tilgjengelig for forbrenningsmotoren og kjøretøyets elektriske systemer. Du nyter godt av sportslig kjøredynamikk. Kjøretøyet akselererer kraftigere. Situasjonsbestemt seiling betyr også at det forbrukes betydelig mindre drivstoff.
HØY REKKEVIDDE.
Et plug-in-hybrid drivverk tilpasser seg din hverdag. Hvis den rent elektriske rekkevidden ikke er tilstrekkelig, kobles forbrenningsmotoren automatisk inn. Dermed forblir du uavhengig av den regionale ladeinfrastrukturen selv på lengre reiser og er fleksibel underveis.
KOMFORTABEL LADING HJEMME.
Det er bare å lade Plug-in Hybriden hjemme, akkurat som du ville gjort med en helelektrisk bil. Dette er praktisk og sparer kostnader sammenlignet med et kjøretøy med forbrenningsmotor. På denne måten kan du enkelt dra nytte av fordelene med elektrisk mobilitet.
FOR BÅDE HJEMME OG UNDERVEIS
EFFEKTIV LADING AV PLUG-IN HYBRIDER.
FLEKSIBEL. LADING UNDERVEIS I HELE EUROPA.
Lad raskt og når som helst mens du er underveis. Med den alternative ladekabelen (Mode 3). Lad din plug-in hybrid på offentlige ladestasjoner over hele Europa. Du gjør dine ærender. Ditt kjøretøy lader. Stadig flere supermarkeder, restauranter og offentlige parkeringsplasser tilbyr ladepunkter for dette formålet. Det betyr at du kan dra nytte av fordelene med elektrisk drift overalt.
PRAKTISK. LAD ENKELT HJEMME.
Lad din plug-in hybrid hjemme akkurat som med en helelektrisk bil. Den intelligente ladeløsningen for ditt hjem er BMW Wallbox. Eller din vanlige stikkontakt med BMW Flexible Fast Charger. Lad din hybridbil regelmessig og nyt fordelene med helelektrisk kjøring i hverdagen.
OFTE STILTE SPØRSMÅL.
100 % ELEKTRISKE ALTERNATIVER.
Dynamisk og komfortabel underveis. Våre helelektriske kjøretøy imponerer med toppmoderne drivteknologi, praktiske lademuligheter og lang rekkevidde. I tillegg drar du nytte av lavere vedlikeholdskostnader sammenlignet med en bil med forbrenningsmotor.
MER INFORMASJON.
PRØVEKJØR DIN BMW
.
Vil du selv oppleve hvordan din elektriske drømmemodell føles å kjøre? Avtal en prøvekjøring online med ønsket dato. Din lokale BMW forhandler vil kontakte deg med all ytterligere informasjon.
ØNSKER DU
PERSONLIG RÅDGIVNING?
For spørsmål eller ønsker om ytterligere informasjon eller konkrete tilbud, vennligst kontakt en BMW-forhandler i ditt område. Vi har flinke BMW-servicemedarbeidere som kan gi deg gode råd per telefon eller ansikt til ansikt.
BMW KUNDESERVICE.
BMW kundeservice er tilgjengelig for å hjelpe deg med alt som gjelder BMW – slik at ingen spørsmål forblir ubesvarte. Det spiller ingen rolle om du allerede kjører BMW eller planlegger å kjøpe en ny BMW.
Drivstofforbruk og CO₂-utslipp.
BMW 530e Touring: Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km[1][3][4]: 0,9–0,7; CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km[1][3][4]: 21–16; elektrisk forbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km[1][3][4]: 22,5–20,5; elektrisk rekkevidde, WLTP i km[1][2]: 87–98
BMW 330e Sedan: Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km[1][3][4]: 1,1–0,8; CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km[1][3][4]: 25-19; elektrisk forbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km[1][3][4]: 23,6–20,7; elektrisk rekkevidde, WLTP i km[1][2]: 85–101
BMW 330e xDrive Touring: Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km[1][3][4]: 1,1–1; CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km[1][3][4]: 24–23; elektrisk forbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km[1][3][4]: 23,5–23; elektrisk rekkevidde, WLTP i km[1][2]: 88–91
BMW 530e: Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km[1][3][4]: 0,8–0,6; CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km[1][3][4]: 18–13; elektrisk forbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km[1][3][4]: 21,3–19,5; elektrisk rekkevidde, WLTP i km[1][2]: 94–105
BMW M760e xDrive: Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km[1][3][4]: 1,4–1,1; CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km[1][3][4]: 31–25; elektrisk forbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km[1][3][4]: 25,9–23,4; elektrisk rekkevidde, WLTP i km[1][2]: 71–78
BMW 230e xDrive Active Tourer: Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km[1][3][4]: 0,9–0,8; CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km[1][3][4]: 20–19; elektrisk forbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km[1][3][4]: 17–16,1; elektrisk rekkevidde, WLTP i km[1][2]: 83–88
BMW 750e xDrive: Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km[1][3][4]: 1,2–1; CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km[1][3][4]: 27–23; elektrisk forbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km[1][3][4]: 24,8–23,4; elektrisk rekkevidde, WLTP i km[1][2]: 76–80
BMW X3 xDrive30e: Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km[1][3][4]: -; CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km[1][3][4]: -; elektrisk forbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km[1][3][4]: -; elektrisk rekkevidde, WLTP i km[1][2]: -
BMW X1 xDrive30e: Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km[1][3][4]: 0,9–0,7; CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km[1][3][4]: 21–16; elektrisk forbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km[1][3][4]: 18,2–16,8; elektrisk rekkevidde, WLTP i km[1][2]: 77–85
BMW X5 xDrive50e: Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km[1][3][4]: 1,2–0,8; CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km[1][3][4]: 28–19; elektrisk forbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km[1][3][4]: 30,7–26,3; elektrisk rekkevidde, WLTP i km[1][2]: 88–104
BMW XM: Drivstofforbruk, blandet kjøring WLTP i l/100 km[1][3][4]: 1,9–1,6; CO₂-utslipp, blandet kjøring WLTP i g/km[1][3][4]: 43–37; elektrisk forbruk, blandet kjøring WLTP i kWh/100 km[1][3][4]: 33,5–32,7; elektrisk rekkevidde, WLTP i km[1][2]: 76–81
[1] Offisielle verdier for drivstofforbruk, CO₂-utslipp, strømforbruk og elektrisk rekkevidde er blir beregnet i henhold til foreskrevne målemetoder og i henhold til EU-forordning (EF) nr. 715/2007 som var gjeldende på tidspunktet for typegodkjenningen. WLTP-angivelsene tar hensyn til spennvidden av eventuelt ekstrautstyr (i dette tilfellet for det tyske markedet). For nye kjøretøyer typegodkjente etter 01.01.2021 eksisterer det offisielle angivelser kun i henhold til WLTP. I tillegg, i henhold til EU-forordning 2022/195, vil NEDC-verdiene i EF-samsvarssertifikatene utelates fra 01.01.2023. Du finner mer informasjon om målemetodene NEDC og WLTP på www.bmw.com/wltp
Mer informasjon om offisielt drivstofforbruk og offisielt spesifikt CO₂-utslipp for nye personbiler finner du i “Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO₂-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen”, som er gratis tilgjengelig hos alle forhandlere, hos Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, D-73760 Ostfildern-Scharnhausen eller på https://www.dat.de/co2/.
[2] Rekkevidden avhenger av ulike faktorer, spesielt: personlig kjørestil, kjørebaneforhold, utetemperatur, oppvarming/klimatisering, forhåndstemperering.
[3] Opplysningene om effekten til bensinmotorer er basert på drift med drivstoff av kvaliteten 98 ROZ. Informasjon om forbruk er basert på drift med referanse-drivistoff iht. EU-forordning 715/2007. Drivstoffkvaliteter blyfri ROZ 91 og høyere med en maksimal etanolandel på 10 % (E10) er tillatt. BMW anbefaler bruk av drivstoff med ROZ 95. For high performance-biler anbefaler BMW bruken av et drivstoff med ROZ 98.
[4] For Plug-in-hybrid: Vektet, kombinert (EC AC Charge vektet)
[5] Ladeytelsen avhenger av ladetilstand, omgivelsestemperatur, kjørestil og bruk av andre forbrukere. Rekkeviddene som vises, gjelder WLTP Best Case. Ladetidene gjelder for omgivelsestemperaturer på 23 °C etter forrige kjøring og kan variere avhengig av bruksatferd. Ved temperaturer på under 0 grader Celsius vil den rent elektriske driften vil først være tilgjengelig etter noen kilometer, etter at batteriet har varmet seg opp til driftsklar tilstand.