Eksisterende kunde.
Dine valg.
Her kan du lese mer om hvordan du kan administrere kontraktene og utforske hvilke merverdier du har som kunde hos BMW Financial Services. Her finner du blanketter, svar på vanlige spørsmål og informasjon for deg som har en kontrakt hos oss i BMW Financial Services. Hvis du ikke finner svar på det du lurer på her, er du velkommen til å ta kontakt med oss.
MyBMW Finance.
Nå blir det enkelt å holde oversikt over dine finansieringer hos oss. Logg inn på vår nye kundeportal "MyBMW Finance" for å se informasjon om dine kontrakter og fakturaer. Tilgjengelig for deg hele døgnet.
Vedlikehold av bilen.
Vi ønsker at ditt leasingforhold skal bli en positiv opplevelse og vil her gi deg en oversikt over forhold som er viktige å tenke på når det kommer til vedlikehold og hva som anses som unormal slitasje.
Leasing.
Når du mottar din første faktura, vil du se at det fremkommer en post som heter "interrimsleie". Interrimsleie tar hensyn til de dagene før den faste faktureringsperioden begynner.
Derfor kan det første månedsbeløpet være høyere enn hva du normalt vil få faktura på for terminleie.
På biler som leases gjennom BMW Financial Services står vi som registrert eier. Alle bompasseringer som registreres på biler uten gyldig AutoPass-avtale blir derfor sendt til oss, og vi viderefakturerer deg som bruker av bilen. Ved slik viderefakturering tilkommer det et gebyr på din neste faktura.
For å unngå dette viderefaktureringsgebyret anbefaler vi alle våre leasingkunder å tegne en avtale med AutoPASS. Da får du en bombrikke som skal festes på innsiden av bilens frontrute. Hver gang kjøretøyet passerer en bomstasjon blir passeringen belastet din avtale direkte.
Gå inn på www.autopass.no for mer informasjon vedr. opprettelse av avtale og bombrikke.
Det er din plikt som leitaker å følge bilens serviceintervaller. Å ikke
følge serviceintervallene anses som brudd på leasingkontrakten, og vil kunne føre til frafall av garantien, samt fakturering av påkost ved tilbakelevering av bilen.
Vi anbefaler alle våre leasingkunder å laste ned og lese vår brosjyre om vedlikehold av leasingbilen. Her finner du mye nyttig informasjon samt retningslinjer for vurdering av unormal slitasje.
Den avtalte kjørelengden står i din leasingavtale og i Mine Sider. Om endring av kjørelengde, se "Hva gjør jeg om jeg ser at jeg kommer til å kjøre lengre enn avtalt kjørelengde?" Har du spørsmål rundt dette kontakt oss gjerne på telefon 67118040 eller send en e-post til bmwfinans@bmw.no
Det kan lønne seg å se på avtalt kjørelengde i kontrakten mot hva du faktisk har oppnådd. Ta kontakt med BMW Financial Services for råd ved opp-, og nedjustering av avtalt kjørelengde.
Det er ikke mulig å foreta ekstraordinære innbetalinger på en leasingavtale. Dersom vi mottar dobbel innbetaling til en termin vil dette automatisk dekke neste faktura. Innbetaling for å senke terminbeløp eller korte ned løpetiden er ikke mulig.
Du som privatkunde har følgende alternativer dersom du ønsker å levere din leasingbil tilbake før tiden:
- Du kan finne noen som ønsker å overta din leasingavtale. Dette er
kostnadsfritt for deg, men det tilkommer etableringsgebyr for ny leasingtaker. Forutsetter at ny leasingtaker blir godkjent i kredittvurderingen.
- For å kunne avslutte avtalen, må leasingavtalen din ha løpt i minst 6 måneder. Du må betale 1 terminleie i oppsigelse, samt 6 terminleier i utkjøp. Totalt 7 terminleier må betales i en omgang og bilen må deretter umiddelbart innleveres til en av våre samarbeidspartnere. Ta kontakt med oss for informasjon om levering. Vi gjør oppmerksom på at det ved tilbakelevering vil bli foretatt takst og du blir fakturert for eventuell påkost/skader og overkjørte kilometer ift gjennomført leasingperiode.
En leasingavtale løper som regel i 36 måneder. Forhandler vil ta kontakt når det nærmer seg tid for tilbakelevering for å avtale tidspunkt. På kontraktssiden på Mine Side vil du finne dato for tilbakelevering. Dersom du ikke har hørt noe 3 måneder for innleveringsdato, oppfordrer vi deg til å kontakte din forhandler.
Når leasingavtalen utløper skal bilen leveres tilbake til den utleverende BMW forhandleren. Dersom du ønsker å kjøpe bilen etter endt leasing, be din forhandler om et tilbud. Kontakt oss gjerne for et finansieringstilbud.
Hvor skal jeg levere tilbake leasingbilen?
Den forhandleren som leverte ut leasingbilen skal også ha den i retur.
Når skal jeg levere tilbake leasingbilen?
En leasingavtale løper som regel i 36 måneder. Forhandler vil ta kontakt når det nærmer seg tid for tilbakelevering for å avtale tidspunkt. Dersom du ikke har hørt noe 3 måneder før utløpsdato, oppfordrer vi deg til å kontakte din forhandler.
Jeg har kjørt lengre enn total avtalt kjørelengde på 45000 km. Hva gjør jeg?
I den signerte leasingavtalen står det pris pr. overkjørte km. Dette blir avregnet ved tilbakelevering av bilen og fakturert deg da det er du som leietaker som står ansvarlig for overkjørte km.
Se vår komplette tilbakeleveringsguide her: Tilbakelevering av leasingbil.
Dersom du mistenker, eller vet å ha blitt utsatt for misbruk av elektroniske signaturfremstillingsdata (e-signering) ber vi deg melde ifra til oss snarlig etter oppdagelse av dette.
Varsling sendes til oss via: bmwfinans@bmw.no med emnefelt: Varsel om misbruk av e-signering.
Vi har som mål å ha tilfredse kunder. Likevel kan det oppstå situasjoner eller forhold som gjør at du som kunde ikke er fonøyd og at du ønsker å fremsette en klage. Dersom dette er tilfelle, ønsker vi å høre fra deg.
En klage rettet mot BMW Financial Services, gjøres skriftlig via e-post til:
Vi vil deretter sende deg en bekreftelse på at henvendelsen er mottatt samt en indikasjon på forventet behandlingstid.
Lån.
Du kan når som helst betale inn ekstra på ditt lån hos oss. Betal til vårt kontonummer 9750.06.37432 og merk innbetalingen med reg.nr. og hvorvidt du ønsker lavere avdrag eller kortere løpetid. Ved leasingavtaler vil det ikke være mulig med ekstraordinær innbetaling.
Du vil alltid finne din restgjeld pr. forfallsdato opplyst på din faktura. Dersom du skal innfri lånet på et annet tidspunkt, ta kontakt med oss for eksakt beløp. Dette betales til vårt kontonummer 9750.06.37432 og merkes med "Innfrielse og reg.nr."
Ta kontakt med oss for eksakt restgjeld. Du kan også gi fullmakt til din kjøper slik at vedkommende får opplyst restgjelden på kjøretøyet direkte fra oss.
Vi anbefaler alltid kjøper å betale restgjelden til oss, og eventuelt overskytende beløp direkte til deg som selger. Betalingen merkes med
"innfrielse og reg.nr." Vi kan bekrefte pr. telefon eller e-post at pantet tilknyttet kjøretøyet vil bli slettet når fullt oppgjør er mottatt.
Dersom du får mindre betalt enn du har restgjeld, må mellomlegget også betales før vi sletter pantet.
Dersom du mistenker, eller vet å ha blitt utsatt for misbruk av elektroniske signaturfremstillingsdata (e-signering) ber vi deg melde ifra til oss snarlig etter oppdagelse av dette.
Varsling sendes til oss via: bmwfinans@bmw.no med emnefelt: Varsel om misbruk av e-signering.
Vi har som mål å ha tilfredse kunder. Likevel kan det oppstå situasjoner eller forhold som gjør at du som kunde ikke er fonøyd og at du ønsker å fremsette en klage. Dersom dette er tilfelle, ønsker vi å høre fra deg.
En klage rettet mot BMW Financial Services, gjøres skriftlig via e-post til:
Vi vil deretter sende deg en bekreftelse på at henvendelsen er mottatt samt en indikasjon på forventet behandlingstid.
Forsikring.
BMW Forsikring er et produkt levert av IF i samarbeid med BMW Financial Services. Les mer om BMW Forsikring med Superdekning under BMW Forsikring.
BMW Forsikring er et samarbeid mellom IF og BMW Financial Services. Forsikringen
kan du tegne hos din BMW forhandler, eller ved å ringe IF på telefon 815 11 625.
Dersom du har BMW Forsikring, ta kontakt med IF på 815 11 625 så hjelper de deg med detaljene rundt din forsikring.